סוד הקסם של החופים והים

אספתם צדפים בילדות, הקשבתם להמיית הים דרך קונכייה מסתורית? אם כן, אז בטוח שההרצאות של דוקטור רמי קליין, ביולוג ימי המתמחה בסביבה ימית, שוניות אלמוגים ואיים אקזוטיים ברחבי העולם, ירתקו אתכם לכיסא (או ל”חסקה”😊).

דוקטור רמי קליין מתמחה בתחום שנחשב ליוצא דופן, כביולוג ימי הוא פוגש את כל קסמי הים  וסודותיו מתחת לפני המים ומעליהם. עיסוקו גם בצלילה תת ימית ובצילום תת ימי באתרים רבים בארץ וברחבי העולם. את השכלתו האקדמית בתחום הנדיר הזה השלים כבוגר אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת אדינבורו שבסקוטלנד ובמרוצת השנים הוא משתף את הקהל הרחב בחוויותיו המפעימות ובידע הנדיר הנרחב שצבר בתחום. ברקורד שלו גם ספרים מרתקים בנושאי אקולוגיה ימית וביולוגיה ימית.

מי אמר ש’האוקיינוס השקט’ שקט?! יש כל כך הרבה חיים, צבעים, רחשים והתרחשויות שם מתחת למים…בהרצאות של רמי משולבים צילומים מרהיבים מעולמות נסתרים של מסעותיו התת-ימיים, על כל הרפתקאותיו הקסומות ביעדים אקזוטיים סמויים מן העין. בצילומיו היפהפיים חשים את המסתורין של הים את נפלאות עולם הצומח והחי בסביבה הימית, שוניות אלמוגים מרהיבות, כרישים ודגים וצמחים נדירים, כולל תרבויות אנושיות שמתקשרות לסביבה הימית על כל מרחב נוכחותה.

רוח הים - הפואטיקה של רמי קליין

בנוסף להרצאותיו, קליין גם ‘חוטא בכתיבה’ והוציא לאור ספר שירים שמתעד בין דפיו את המיית הים וקסמיו, כמאמר השיר האייקוני של נתן יונתן: “חופים הם לפעמים געגועים”. אין ספק שרוח הים נוגעת ללב: מי מאיתנו לא מצא עצמו פוסע על החוף ברגעי עצב או שמחה?! המקום הטבעי לשאוב ממנו השראה וכוחות-נפש, לצפות בשקיעה או בזריחה, לקוות לטוב, לשרטט קו אופק. מעבר להיותו חוקר בעל שם עולמי בתחום, הוא באמת חי ונושם (וצולל) אותו בכל ליבו.      

דוקטור למדעי החופים והים

מגוון ההרצאות של קליין משקף את עושר התחום, בין הנושאים שהוא מרצה עליהם: לצלול במפרץ קימבה פפואה ניו גיני, קובה – לצלול אל גני המלכה, מסע אל ‘הזוהר הצפוני’ באיי לופוטן, איי פיג’י ממלכת האלמוגים הרכים, גלאפגוס – האיים המכושפים, צבעים בים האדום, ים סוף ומפרת אילת, ועוד.

אחת הרצאות הכי מבוקשות של קליין נושאת את הכותרת “חופים – חיים בין גאות ושפל”.
דיירי “גן בעיר” זכו ליהנות מההרצאה המרתקת הזו ולרבים מהם/מהן היא עשתה חשק לנסוע לחוף הים, לנשום בריזה מלטפת ולשתות כוס קפה או בירה טרייה מול הגלים עד קו האופק.

“לחיי הים הזה, וכמה טוב שהוא כזה” ⛱️ 🛳️⛴️⛵