קסם האופרה בגובה העיניים

מרב ברק היא מרצה בתחומי האופרה והמוזיקה הקלאסית, בעלת תואר M.A מהפקולטה לאמנויות באוני’ ת”א, מנחת קונצרטים, מדריכת סיורי תרבות באירופה, עורכת תוכן ב- ARIA, כותבת ומפיקה.
ברק ניהלה גופים בתחומי התרבות ושימשה כמנהלת הצגה ומפיקה באופרה הישראלית.
הרצאותיה המרתקות בתחום האופרה משלבות ידע רב ומולטי-דיסיפלינארי בנושא עם חוויותיה האישיות ועם היכרותה לעומק את עולמות התיאטרון והאופרה.  

בין הנושאים המרתקים בהן עוסקות ההרצאות שלה שזורים עולמות תוכן מגוונים: תקופות היסטוריות שונות ביצירה האופראית-תיאטרלית, יוצרים מעולמות המוסיקה הקלאסית, השפעות מהקולנוע, מוסיקת בארוק, בל קנטו, אופרה רוסית, אופרה איטלקית, יוצרים כמו רוסיני, פוצ’יני, ואגנר, מריה קאלאס, אופרה באגדות, אופרה לילדים, ועוד.

הרצאותיה של מרב ברק מבוקשות מאוד בקרב קהלים שונים, פרטיים ומוסדיים.
במרוצת השנים הרצתה מול עשרות אלפי שוחרי תרבות, גם במסגרת גופים מובילים ביניהם: משרד הבטחון, משרד ראש הממשלה, עיריות ומועצות אזוריות, חברות תיירות מובילות, בתי מלון, פקולטות לאמנויות, אוניברסיטאות מובילות, מרכזי דיור מוגן, מכללות, מרכזי ‘הקתדרה’, מוזיאון ארץ ישראל, סינמטק תל אביב, סינמטק ירושלים, ורבים נוספים. 

אחת ההרצאות הבולטות של מרב ברק היא ”הספר מסביליה – רוסיני”. שמענו את ההרצאה הזו במהלך מרץ 2024 ב”גן בעיר”.
ההרצאה משלבת רקע תקופתי-היסטורי, תרבותי, אמנותי ומעניקה חוויה רב-חושית.
מדובר במסע מוסיקלי שייקח אתכם אל קסמיה וצפונותיה של אחת מיצירות האופרה הגדולות באשר הן ואל תולדותיו של רוסיני, גדול מלחיני האופרה בעולם (שכתב למעלה מ-30 יצירות לעשרות תיאטראות).

פעילות נוספת של ברק היא, כאמור, הדרכת טיולי תרבות בחו”ל (בדרך כלל של קבוצות קטנות של שוחרי תרבות) בבירות האופרה והתרבות המובילות באירופה, ביניהן: וינה, לונדון, אמסטרדם, פריס, פראג, סנט פטרסבורג.
הסיורים כוללים ביקורים בבתי האופרה המובילים בעולם, צפיה במופעי אופרה ותיאטרון, מפגש עם אדריכלות קסומה, סיורים באתרי תרבות משמעותיים תוך הדרכה מרתקת היסטורית-תרבותית, כולל ביקור במוזיאונים, גלריות, בתי-קפה מיתולוגיים ועוד.

ברק מרב מצליחה גם לקרב אל האופרה ציבור שאיננו חובב אופרה מובהק, וזאת בזכות גישתה המביאה את “הוד מעלתה האופרה” ממגדל השן אל גובה העיניים של הקהל.
בשפה מובנת ונגישה היא מצליחה להביא את קסם האופרה לציבור הרחב (ילדים, מבוגרים, בני ‘הגיל השלישי’) ולהנגיש תרבות משובחת לא רק ל’יודעי חן’ אלא לכל שדרות העם. לכל אדם נתונה הזכות ליהנות מאמנות טובה באשר היא. לה דולצ’ה ויטה!😊.   
את האתר של מרב ניתן לראות כאן.