גן בעיר - לדיירים יש תמיד סיבה לחייך

באווירת מלון דירות יוקרתי, במיקום עירוני מרכזי ועם מגוון פעילויות ספורט, תרבות ופנאי מעניק לדייריו בית הדיור המוגן "גן בעיר" ברמת גן שגרת חיים שלווה לצד שפע חוויות. מנהלי הבית מספרים על החזון המעמיד בראש את רווחת הדיירים והיעד לשמור על רמת השירות הגבוהה

כבר בכניסה לבית “גן בעיר” מרגישים באווירה הייחודית של המקום. כולם כאן מחייכים, אנשי הצוות, חברי ההנהלה, וכמובן הדיירים. “אצלנו תמיד יש סיבה לחייך,” אומרת חיה גולן, עוזרת המנכ”ל ומנהלת השיווק של הבית, וזה בהחלט

מורגש במיוחד כשמסתובבים במתחם. “גן בעיר” הוא בית דיור מוגן בוטיקי המאכלס בתחומו כ120- דיירים. הוא ממוקם בשולי גן המלך דוד ברמת גן, שעובר בימים אלה שיפוץ מסיבי, ובסמיכות אליו יוצבו מתקנים לקטנטנים, כדי שיהיו להם עוד כמה סיבות לחכות בקוצר רוח לביקור הבא אצל סבא וסבתא.

לגור במרכז העניינים

את “גן בעיר” הקימה קבוצת שותפים שפתחו את המקום בשנת ,2001 כשלנגד עיניהם עמד האופי המשפחתי והאינטימי של המקום. לכך יש סיבה טובה מאוד, בני משפחותיהם התגוררו ועדיין מתב גוררים כאן, והם מצידם מקפידים להגיע לכל החגיגות והאירועים ולבקר את הדיירים באופן קבוע. “הדבר שהכי חשוב עבורנו, הצוות, זה שהדיירים ירגישו בבית, שידעו שאנחנו שומעים ורואים

אותם, שהם משמעותיים עבורנו, ולכן אנו, מהמנכ”ל ועד אחרון העובדים, שומרים על קשר

הדוק איתם ועם בני משפחותיהם.”

על מעורבותו של הרווה פרנק, מנכ”ל בית בעיר, בחיי הקהילה, אנו לומדים ממקור ראשון, בעקבות איחור קל לפגישה בינינו. “סליחה על העיכוב,” הוא מתנצל, “אחת הדיירות דיווחה לי על בעיה ורציתי לראות אותה בעיניים.” “לא משנה מה דרג הניהול,” אומר פרנק, “הדלת של כולנו תמיד פתוחה, בלי בירוקרטיה, כולנו תמיד כאן עבור הדיירים.” אחד היתרונות הבולטים של הבית הוא מיקומו המרכזי ברמת גן, בין רחוב ביאליק לז’בוטינסקי בקרבה לתחנת רכבת קלה ולנתיבי תחבורה ציבורית.

בבתים רבים הדיירים צריכים להתפשר – לבחור באזור כפרי המרוחק מלב העיר, או לגור במרכז העיר עם נוף אורבני ללא ירוק בעיניים.
כאן, ממש כמו שם הבית, מדובר בפארק מרכזי בלב העיר והכל במרחק הליכה – חנויות, קניונים, בנקים וקופות חולים, מסעדות ובתי קפה, כאשר חלק מהדירות פונות אל הרחוב וחלקן אל הפארק המתחדש.

חיים עצמאיים באווירה יוקרתית

בית “גן בעיר” מיועד לאנשים המתפקדים באופן עצמאי והוא מתנהל ממש כמו מלון דירות יוקרתי ומפנק.
הדיירים נהנים מדירות מרווחות ומאובזרות, ומשלל הפעילויות שמתקיימות במקום.
“יש לנו מגוון פעילויות ספורט, תרבות ופנאי מהבוקר עד הערב,” מציינת גולן, “והדיירים יכולים לבחור ולהשתתף במה שהם אוהבים.
“ומה עם מי שמחפש שקט ופרטיות?” אין שום בעיה, אפשר כמובן להישאר בדירה או לעשות כל דבר אחר. בסופו של דבר כל דייר מנהל את אורח חייו בדרך המתאימה לו. יש כאן אפילו דיירות ודיירים שעדיין עובדים מידי פעם, או מתנדבים בעמותות שונות על בסיס קבוע.” “אנחנו כאן בשביל הדיירים, גם אם בריאותם נפגעת לאורך השנים,” מדגיש פרנק, “אמנם הכניסה אלינו היא בבריאות טובה, אך כשהמצב משתנה ניתן להיעזר בעובד זר ולהמשיך לקבל כאן את כל התמיכה הנדרשת.” חלקם עם הליכונים, וכולם הרגישו שוב צעירים,” מספר פרנק, שמקווה כי לא ירחק היום שהצפון ייפתח מחדש והוא יוכל לצאת עם הדיירים לטיולים נוספים באזור.

החיים  בקהילה  מוגנת  תורמים  רבות  לעלייה בתוחלת החיים ואם פעם הזמן הממוצע למגורים בדיור מוגן היה בין 4 ל -7 שנים, היום יש לנו דיירים שגרים בבית כבר 20 שנה,” אומר פרנק, “ורבים אומרים שהלוואי שהיו עוברים לכאן בגיל צעיר יותר, כדי ליהנות ממה שאנחנו מספקים להם במשך שנים רבות יותר.”

בבית מתגוררים זוגות, אך בעיקר יחידים ויחידות, ובמקום כבר נוצרו זוגות חדשים. “אפילו בזה יש יתרון,” אומר פרנק בחיוך, “משום שכל אחד מבני הזוג יכול לשמור על פרטיותו בדירה שלו, ומתי שהם רוצים הם נפגשים ומבלים ביחד”.

לשמור על הרמה הגבוהה

בית “גן בעיר” מתאפיין באווירה קהילתית ומשב פחתית, והקשרים האנושיים בו חזקים מאוד. “יש

לנו ועד דיירים שעובד בשיתוף פעולה איתנו,” מספרת גולן, “באופן פרואקטיבי, איננו ממתינים לתלונות, אלא בודקים ושואלים, נפגשים עם נציב גי הוועד אחת לחודש, והם זוכים לאוזן קשבת

עבור כל בקשה ויוזמה.” את האווירה הזו מרגישים במיוחד כשמגיעים מתב עניינים חדשים לביקור התרשמות בבית. “כשאני מבקשת מדיירים להראות את דירתם,” מספרת גולן, “הם תמיד מסכימים ומקבלים את המתעב ניינים בשוקולדים ובחיבוקים. כבר במעלית הם מתחילים לספר כמה נעים לחיות פה, החיוכים שלהם הופכים את עבודת השיווק שלי לקלה

במיוחד,” היא מתגאה.

כיצד מתבצע תהליך הקליטה בבית? גולן: “תהליך כניסה לדיור מוגן עלול להיות מורכב. אנשים מגיעים עם פחדים או עם דעות שגויות, אבל אנחנו עושים הכל כדי להפוך את המעבר לנינוח והדרגתי. הדבר נעשה על ידי הזמנת דיירים פוטנציאליים לאירועי הבית טרם המעבר.
הצוות מחבר אליהם דיירים בתחומי הגיל שלהם עם תחומי עניין משותפים, וגם העובדת הסוציאלית של הבית
דואגת שהכל יעבור חלק.
בנוסף, כל דייר חדש מקבל דירה מרוהטת ומאובזרת במלואה לשלושה חודשי ניסיון ללא קשר למסלול התשלום הנבחר, ואם הוא מחליט להישאר ניתן לבחור בין הבאת הריהוט הפרטי 
מהדירה הקודמת, או לשמור על הריהוט החדש.”

כיצד מתמודדים הדיירים בתקופת המלחמה

פרנק: “למרות הקשיים, הדיירים שלנו הראו מההתחלה חוסן נפשי מרשים. אנשי הצוות קיימו שיחות תמיכה רבות ודאגו לפעילויות משקמות, במטרה להחזיר את תחושת הביטחון לאנשים שכבר ראו דבר אחד או שניים בחיים.
רבים מהם גם 
התנדבו, סרגו כובעים לחורף ותרמו ציוד למפונים.”

מהו החזון שלכם לעתיד?

“לשמור על רמת השירות הגבוהה שממנה כבר נהנים דיירי המתחם, ולהמשיך ולשפר אותה,” אומרים פרנק וגולן.
“אגיד לך את האמת,” אומרת גולן, “יש נכדים שמתלוננים שהם לא מצליחים לראות את סבתא, כי היא כל הזמן עסוקה
בפ
עילויות שלנו. לכל דייר ודיירת יש צורך ייחודי. אחד אוהב לצאת מהבית, אחת מעדיפה פעילויות מרובות, ואחר מעדיף דירה מרווחת כי הוא אוהב להיות בבית.”
“אנחנו חייבים להיות ערניים תמיד ולמלא את כל הצרכים של הדיירים, ואת 
זה אנחנו עושים ונמשיך לעשות באהבה גדולה” מסכם פרנק.