חשיבות ההידרותרפיה בגיל השלישי

מים הם הכוח של הטבע

למים תכונות וסגולות רבות ולא בכדי הם נחשבים לכוח של הטבע. האדם סיגל לעצמו במהלך השנים דרכים רבות לגייס את יתרונות המים לצרכיו ויש לציין שרשימת השימושים ארוכה ומרשימה. חלקם כל כך מושרשים באורח החיים שלנו, שאנו מקבלים אותם כמובנים מאליהם.
אנחנו מודים שאחד היישומים שמצליחים להפתיע אותנו בכל פעם מחדש הוא האימונים משולבי ההידרותרפיה.
צוות “גן בעיר”  בהובלת יעל לבני, מטפלת ותיקה ומנוסה בהידרותרפיה, מצא את הנוסחה המנצחת המשלבת אימון גופני במים עם עקרונות ההידרותרפיה. התוצאות מדברות בעד עצמן.

הידרותרפיה – קווים לדמותה

 

מזה אלפי שנים נהנית האנושות מההשפעה החיובית של טיפולים הנערכים בסביבת מים ובמהלך השנים פותחו שיטות רבות ושונות שעיקרן היה טיפול שמנצל את יתרונות המים לחיזוק האפקט הטיפולי. 
אחת הבולטות והיעילות שבהן היא שיטת ההידרותרפיה – טיפול שנערך בתוך בריכת מים מחוממת ומגייס את יתרונות הסביבה המימית לטובת הישגים מרשימים בעזרת תרגילים פיזיותרפיים שתורמים להקלה על כאבים ותופעות רפואיות שונות. 

למה זה טוב?

אחת התכונות החשובות של המים בהקשר זה היא הפחתת כוח הכבידה. תכונה זו מאפשרת למטופלים והמתאמנים בתוך מים לבצע פעולות שמחוץ למים לא היה באפשרותם לבצען עקב כאבים, בעיית שיווי משקל או עקב טווחי תנועה מוגבלים.  
סביבת המים תורמת להפעלת לחץ מופחת על הפרקים בגוף ולכן ניתן לבצע פעולות בעלות טווחי תנועה גדולים יותר ומתאפשרות פוזיציות או תרגילים דינמיים שמחוץ למים היו גורמים לכאב חזק ומונעים את ביצוע התרגול.
מעבר להיבט הפיזי אנו מייחסים חשיבות רבה ליתרונות נלווים נוספים כגון בניית בטחון, חיזוקים רגשיים, העדר פציעות ועוד. ההשפעה שלהם ארוכת טווח ומשליכה על תחומי חיים נוספים.

למי זה טוב?

טיפולי הידרותרפיה מתאימים לכולם, אולם עבור אוכלוסיות מסוימות הם מקנים יתרונות עצומים על פני טיפולים שנעשים בסביבה “יבשה”. האוכלוסיות שמתקשות מסיבה כזו או אחרת לעשות תרגולים מחוץ למים יוכלו להפיק את המירב מטיפולי ההידרותרפיה שכן הם ירוויחו יתרונות עצומים שלא יכלו להשיגם בתרגול רגיל.

האם הידרותרפיה מתאימה לבני הגיל השלישי?

אוכלוסיית הגיל השלישי בהחלט נמצאת בקטגורית קהל היעד המתאים ביותר לטיפולי הידרותרפיה. לא נגזים אם נאמר שההחלטה לשלב עקרונות הידרותרפיה באימוני המים שלנו היתה אחת ההחלטות הטובות שקיבלנו בתחום זה. אנו רואים מדי יום סיפורי הצלחה מרשימים ביותר ומתרגשים ביחד אתם.

כיצד מיישמים את עקרונות ההידרותרפיה בגן בעיר?

על מנת להעניק לכל דיירינו הזדמנות להתנסות בהידרותרפיה וליהנות מיתרונותיה, החלטנו לשלב עקרונות הידרותרפיים בהתעמלות הקבוצתית הנערכת בבריכה שלנו.

  • ההתעמלות נערכת בקבוצות קטנות יחסית
  • התרגילים המובנים מכילים בתוכם עקרונות הידרותרפיים
  • שיעורי ההתעמלות משלבים: עבודה על כל קבוצות השרירים, תרגילים העובדים על תנועתיות של המפרקים, מתיחות לצורך הגמשה ותרגילים המאתגרים את שיווי המשקל מבלי לסכן את המתאמנים.
  • במהלך האימון נעשה שימוש בעזרים כגון משקוליות, “נודלס”, כדורים ועוד.
  • יישום התרגילים עשוי לתרום בתחומים הבאים:
  • שיפור טווחי תנועה
  • חיזוק שיווי המשקל
  • הפחתת כאבים כרוניים
  • הפחתת כאבים עקב פציעות
  • עיכוב התפתחות מחלות
  • שיפור הכושר
  • שיפור מסוגלות בפעולות יומיומיות שוטפות

אנחנו ב”גן בעיר” התאהבנו בשיטה, כמו כל הדיירים שלנו שכבר ניסו אותה והתמכרו. היופי הוא שהם גם נהנים מהדרך וגם מרוצים מהתוצאות ולכן אנחנו מאמינים שעלינו כאן על נוסחה מנצחת. מוכנים להתמכרות הבאה שלכם?