הידרותרפיה בגן בעיר

אנחנו אוהבים לדעת שאנחנו עושים דברים נכון,  ואין אינדיקציה טובה יותר משביעות רצון דיירינו.
זו הסיבה שאנחנו משתדלים להשקיע מחשבה רבה ויצירתיות כדי לייעל ולשפר את איכות החיים שלהם.

המוטו שלנו – נפש בריאה בגוף בריא

לא המצאנו את הגישה הזו אך אנו בהחלט מאמצים אותה. אנו יודעים שבגיל השלישי מגבלות הגוף עלולות להעיב על ההתנהלות היומיומית וחשוב להשקיע משאבים ומאמצים בחיזוק הגוף והקלה על כאבים ומגבלות פיזיות.
זו הסיבה שהחלטנו להעניק לדירינו ערך מוסף.
בקומה העליונה שלנו נמצאת בריכת השחייה הצופה לעבר מזרח גוש דן וחולשת על הנוף הפנורמי שלו.
במסגרת הפעילות שאנו מציעים  ומקימים במתחם, מתנהלים אימוני התעמלות קבוצתיים תחת הדרכה והכוונה.
את שיעורי ההתעמלות הקבוצתיים מעבירה יעל לבני, הידרותרפיסטית מנוסה וותיקה.
כך נולד הרעיון לשדרג את אימוני ההתעמלות במים ולשלב בתוכם אלמנטים מיוחדים אשר מגיעים מעולם ההידרותרפיה.

כיצד זה משדרג את האימונים?

אימוני התעמלות הנעשים בתוך בריכה הם אימונים יעילים וטובים כשלעצמם. הם מנצלים את אלמנט הפחתת כוח הכבידה של הגוף ומאפשרים למתאמנים להגיע למנחים אשר לא היתה להם כל אפשרות להגיע אליהם ללא סביבה מימית. עובדה זו לבדה הופכת את אימוני הבריכה וליעילים וטובים.

אז למה צריך לשדרג אותם?

כי אנחנו לא מוכנים להסתפק בפחות מ”מצוין”. אנו מאמינים שניתן לקדם את אימוני הבריכה ולקחת אותם צעד נוסף קדימה על ידי הוספת אלמנטים טיפוליים ופיזיותרפיים אשר יכולים להיעשות אך ורק בסביבת מים. באופן כזה, נעניק לאימונים רובד טיפולי נוסף שעשוי לשפר לטווח הקרוב והרחוק את התפקוד היומיומי של המתאמנים.

וזה עובד?

 

למען האמת, כאשר התחלנו ליישם את השיטה לא ידענו תוך כמה זמן נראה את אפקט השדרוג.  לשמחתנו, הופתענו לטובה. מתאמנים דיווחו על שיפור משמעותי כבר באימונים הראשונים וניתן היה לראות שיפור נראה לעין בתפקודים שונים גם בטווח הרחוק ובאופן מתמשך.

 

בקרב דיירינו נרשמו סיפורי הצלחה רבים. נאיר כאן זרקור על אחד מהם כדי להמחיש את יעילות השיטה.

הסיפור על הדיירת שהולכת *רק* במים ללא הליכון

אחת הדיירות שלנו סובלת מפגיעה תפקודית עקב נפילה. היא מוגבלת בתנועה ואינה מסוגלת ללכת בכוחות עצמה. היא נעזרת בהליכון. עקב כך היא נמנעת מביצוע פעולות ואינה מסוגלת להפעיל קבוצות שרירים מסוימות. היא חווה ירידה משמעותית בביטחון שהיא חשה כלפי יכולתה לבצע פעולות פשוטות, לכאורה ויומיומיות. 

המפנה חל כאשר היא החלה להשתתף באימוני המים משולבי העקרונות ההידרותרפיים. השינוי הבולט ביותר הורגש כבר באימון הראשון. היא הצליחה לבצע פעולות שאין באפשרותה לבצע מחוץ למים. כשהיא במים, היא ממש מצליחה ללכת. היתרון העצום בכך הוא שהיא מפעילה קבוצות שרירים שהיא לא מצליחה להפעיל מחוץ לבריכה. התרגילים הממוקדים והנכונים שהיא מתרגלת במהלך האימון מסייעים לה בזה ומאפשרים לה להגיע לטווחי תנועה מרשימים ולמנוע החרפת ניוון של שרירים נוספים. 

ערך מוסף נלווה הוא שהיא מרגישה בטוחה יותר ביכולות הפיזיות של הגוף שלה. היא מעזה לנסות יותר, ולהגיע למצבים שלפני האימונים נתפשו על ידה כבלתי אפשריים.

כמובן לא נשכח להזכיר את החיוך המאושר שלה בכל אימון במים. אפשר ממש לראות כיצד היא חוזרת להאמין בגופה, גאה בעצמה על ההישגים הפיזיים והמנטאליים ומאושרת שניתנה לה ההזדמנות לעשות זאת.  

כפי שכולנו יודעים, עם הצלחה לא מתווכחים.

אנחנו אומרים לעצמנו שאם זה עובד (וזה עובד!) פשוט נמשיך לעשות את זה עבור הדיירים שלנו. אנחנו אוהבים לראות אותם מרוצים והצלחה שלהם היא גם ההצלחה שלנו.