גן בעיר - דיור מוגן ששווה לחכות עבורו

יש מי שאינם רואים עצמם מגיעים לדיור מוגן לעולם, יש מי שעד שלא תיוותר להם ברירה אחרת, לא יעשו את הקפיצה ויש מי שמתכננים את עתידם ודואגים מראש למצוא את המקום שיהווה עבורם בית בשנות גיל הזהב שלהם.
יוסי הוא אחד מאלו שמבינים שכדי שהמחר יחייך אליך, אתה לפעמים צריך לתת לו דחיפה קלה. מתוך מחשבה על העתיד, יוסי החליט לחקור ולחפש דיור מוגן שיאפשר לו להעביר את שנות גיל הזהב בשמחה, הנאה וביטחון.
הוא מצא את גן בעיר כמקום המוצלח ביותר, ומזה כחצי שנה ממתין שתתפנה עבורו דירה מתאימה.

 

למצוא את המקום הנכון

יוסי הוא אלמן מזה 6 שנים, גילו מעל לשמונים שנה והוא צלול, נמרץ ומנהל שגרת חיים פעילה ומלאת עניין.
במהלך היום יוסי מבלה בקאונטרי של רמת גן, שהוא גם חבר בצוות ההנהלה שלו. בקאונטרי הוא משתתף בפעילויות ספורט, משחק רמי וברידג’, שומע הרצאות  ומנהל שיחות עם חברים.
בימי ששי הוא מתארח לסירוגין אצל אחד משלושת ילדיו לארוחות ששי משפחתיות. בימי ראשון, כאשר הקאונטרי סגור, יוסי מצטרף לפעילויות שאחד מחבריו מארגן עבור קבוצת גמלאים ברמת אביב.
בעברו, יוסי ניהל קריירה מקצועית בתחום הבנקאות ולצד זה היה פעיל חברתית. הוא כיהן כחבר מועצת העיר במשך 5 שנים וניהל 4 סניפים באחד הבנקים הגדולים.  
כיום, לאחר שהחליט שברצונו לבלות את שנות חייו הבאות בדיור מוגן “גן בעיר”,  הוא ממתין שתתפנה דירה כלבבו. יוסי מעיד על עצמו שהוא אדם יסודי, לכן ביצע מחקר מעמיק לגבי מתחמי דיור מוגן והודות לכך הוא יודע היום בדיוק איזו דירה תתאים לו והיכן.  
יוסי יכול להרשות לעצמו להמתין, זמנו אינו דוחק, מצבו הבריאותי טוב, מצב הרוח שלו מצוין והוא חי חיים פעילים, מלאים ונעימים. יחד עם זאת, ביודעו שלא לעולם חוסן, ושאריכות ימים עשויה לזמן אתגרים פיזיים ומנטליים, הוא מחפש מקום שיהווה עבורו בית ויאפשר לו לחיות חיים מלאים גם בעתיד, אם יזדקק לסיוע בהתנהלות היומיומית, או אף למטפל צמוד.

 

לגור במקום שמרגיש כמו בית

כאמור, יוסי ביצע מחקר מעמיק כדי לבחור דיור מוגן שיתאים לו. הוא בחן מקומות רבים, ומצא שגן בעיר הוא  המקום הטוב מביניהם מכמה סיבות:

  • לגור בלב העניינים גן בעיר ממוקם בלב רמת גן, אם אני רוצה לצאת לארוחה או לשבת בבית קפה, כל מה שאני צריך לעשות זה לצאת לרחוב, הכל פה במרחק של הליכה קלה.
  • להמשיך לגור בעיר שהיוותה לי בית 62 שנים – אני מכיר את כולם בעיר, את מרבית שנותיי העברתי כאן, מגורים בגן בעיר יאפשרו לי להמשיך לגור בסביבה שהיוותה לי בית כל כך הרבה זמן.
  • נותני שירות – גן בעיר ממוקם בסמוך לבעלי מקצוע ומוסדות שאני משתמש בשירותיהם כמו קופת חולים, רופא שיניים ואפילו מוסך.

אווירה טובה, תשומת לב ואכפתיות של הצוות

כיוון שיוסי החליט שהוא מעוניין לעבור בעתיד לגור בגן בעיר, וכיוון שכרגע דירות מהסוג בהן הוא מעונין אינן פנויות, הציעה לו חיה, (עוזרת מנכ”ל ומנהלת שיווק בגן בעיר), להצטרף לפעילויות של המקום.
יוסי הצטרף לשני טיולים, במסגרתם ניתנה לו הזדמנות לבחון את רוח המקום לעומק. במהלך הטיולים,
יוסי ניצל את הזמן לשיחה עם הדיירים, ולהתרשמות לגבי יחסם של אנשי הצוות והאווירה הכללית.
יוסי מציין שכל הדיירים אמרו שהם מרוצים מהמקום ושהצוות, כולל המנהל וסגנית המנהל שהצטרפו לטיול, היה קשוב ואכפתי. לדוגמה, על האוטובוסים העמיסו כיסאות, אותם הוציאו ופרשו אנשי הצוות עבור הדיירים בכל מקום בו עצרו, כדי שמי שקשה להם לעמוד יוכלו לשבת ולנוח. דוגמה נוספת לאכפתיות האותנטית של הצוות היא האחות שהצטרפה לטיולים ודאגה לחלק לדיירים בקבוקי מים ולהזכיר לכולם לשתות במהלך הטיול. לדברי יוסי, ניכר שיש אכפתיות, ורצון טוב אמתיים של הצוות כלפי הדיירים. בנוסף, יוסי שוחח עם אנשי צוות שונים העובדים בגן בעיר, וכולם סיפרו שהם מרוצים.

.

חברה טובה

במהלך הטיולים יוסי הכיר שני חברים חדשים ובאחת הפעמים בהן ביקר בגן בעיר מצא מכר מהעבר, כך שכבר כעת יש לו שלושה חברים מבין הדיירים.
בנוסף, יוסי הזמין חבר ילדות קרוב לבוא גם הוא לגור בגן בעיר. אם קראתם עד כאן, בוודאי כבר הסקתם שמדובר באדם אופטימי, פעיל וחברותי, יוסי מספר שהוא משחק רמי וברידג’ ואוהב להשתתף בפעילויות שונות, כך שנראה כי מובטחים לו חיי חברה פעילים בגן בעיר בעתיד. 
יוסי מציין את האווירה הטובה השוררת במקום, הן בין הדיירים והן בין צוות העובדים, מה שמהווה אינדיקציה לכך שמדובר במקום טוב, שירגיש כמו בית.

שווה לחכות

אומרים שלדברים טובים שווה לחכות, ושדברים טובים מגיעים למי שממתין להם.
ליוסי יש הרבה סיבות טובות לחכות לדירה המבוקשת בגן בעיר: חברה טובה, פעילות חברתית, תרבותית וספורטיבית, אנשי צוות מסבירי פנים ואכפתיים, ניהול קשוב ואכפתי, אווירה נעימה וחברים טובים.
נראה שהמחקר המעמיק שיוסי ביצע הוביל אותו בדיוק למקום אליו היה צריך להגיע, ושאכן,  מגורים בגן בעיר יתאימו לו ולאורח חייו ויספקו לו עניין, ביטחון והנאה.