ביני אלתר – מפעילת מועדון ואחראית על "רווחת הדייר"

לצוות גן בעיר הצטרפה לפני כשנה ביני אלתר.
ביני אחראית על רווחת הדייר – סיוע לדיירים בעניינים שונים, החל מעזרה בנושאים טכניים כמו תפעול מחשבים וטלפונים חכמים או ביצוע תשלומים וכלה במיצוי זכויות ביטוח לאומי וקבלת אישורים והיתרים להעסקת עובדי סיעוד.
בנוסף, ביני מפעילה מועדון עבור דיירים שחלו אצלם שינויים בתפקוד או בבריאות והם זקוקים לפעילויות מותאמות לצורכיהם ויכולותיהם.

רקורד מקצועי

במשך 22 שנה, ביני עבדה בתחום הסיעוד בעזר מציון, מתוכן 5 שנים בליווי צמוד של משפחותיהם של חולי אלצהיימר. הליווי כלל הנחיית קבוצות תמיכה לבני משפחה של חולי אלצהיימר, תמיכה, סיוע וליווי צמודים ועזרה וטיפול בנושאי סיעוד. במהלך שנות עבודתה בעזר מציון, ביני רכשה ידע, ניסיון ומיומנות בכל הקשור למיצוי זכויות וסיעוד עבור קשישים וכן במתן סיוע, תמיכה ומענה רגשי לצרכיהם של בני הגיל השלישי ככלל, וביחוד לצרכיהם של מי שסובלים מירידה בתפקודים קוגניטיביים או מוטוריים.

תפקידה של ביני בגן בעיר

  • ליווי ומיצוי זכויות בביטוח לאומי – בדרך כלל, מספרת ביני, כשדייר או דיירת חווים ירידה בתפקוד וכשהם מרגיש שהם צריכים עזרה, הם פונים אליי כדי לממש את זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי. אני יושבת עם הדייר או הדיירת, ממלאת איתם את המסמכים הנדרשים ומבצעת מעקב אחרי התהליך. במקרים בהם קיימת ירידה קוגניטיבית, אני נמצאת בקשר עם משפחתו של הדייר, מבצעת מעקב אחרי מצבו, ומסייעת בקבלת היתרים והשמת עובד זר מתאים לליווי. בנוסף, אני דואגת לשילובו של העובד הזר בגן בעיר ובהתאמת פתרון דיור עבור העובד הזר. כמו כן, אני מסייעת לדיירים ניצולי שואה למצות את זכויותיהם. לפעמים אני נכנסת לתמונה ביוזמתי, כשעולה הצורך, לפעמים היזמה היא של משפחת הדייר, שפונה אליי בבקשה לסייע.
  • הפעלת המועדון “פינה חמה”– אני מפעילה את המועדון עבור דיירים שעקב מחלות, ירידה בתפקוד מוטורי או ירידה בתפקוד קוגניטיבי, אינם יכולים להשתתף בפעילויות הרגילות של גן בעיר. המועדון פועל 4 ימים בשבוע אחר הצהריים ופעמיים בשבוע בשעות הבוקר. הפעילויות במועדון הן ברמות שונות, אני מתאימה את הפעילות לרמת התפקוד וליכולות של המשתתפים.
  • פעמיים בשבוע יש פעילות שקשורה למוזיקה, יש פעילויות כמו בינגו ותשבצים לעורר את הזיכרון והחשיבה ובבקרים יש פעילויות אמנות ויצירה. לפעמים העובדים הזרים מצטרפים לפעילות ועוזרים לדיירים.
  • עבור הדיירים, שעקב ירידה בתפקוד לא יכולים להשתתף בפעילות הרגילה שמתקיימת, המועדון מספק מענה חברתי ותעסוקתי ונותן סיבה לצאת מהחדר, לפגוש דיירים אחרים, ליהנות ולהישאר פעילים. הפעילות הזו במועדון היא דבר חדש שלא היה קיים פה לפני שהגעתי.

מה את אוהבת בגן בעיר?

קודם כל, עונה ביני, אני אוהבת את הדיירים. מאז שאני קטנה יש לי חיבה לבני הגיל השלישי, כייף לעבוד איתם וכייף לעזור להם. הם ממש צריכים את העזרה, אפילו למשל עזרה עם הטכנולוגיה החדשה, עבורי זה תמיד כייף לעזור ולתמוך. הצוות פה, בגן בעיר, מדהים ומיוחד, המקום חם, נעים, כולם אוהבים את כולם, גם הדיירים, עוזרים אחד לשני. יש פה תחושה של משפחה אחת גדולה, חמה ונעימה.