אז יש או אין לנו הנהגה?...

ארז גרטנברג הוא אחד המרצים הבולטים בארץ בתחומי הניהול, המנהיגות והחינוך למצוינות. הוא בעל תואר B.A בכלכלה וניהול ותואר M.A במנהל עסקים (עם התמחות בהוראת מצטיינים) הוא מורה, מנהל ויזם.
המילים ‘מגיע מהשטח’ תפורות בול למידותיו של גרטנברג: הוא מילא תפקידי ניהול וייעוץ בכירים, ביניהם בחברות “לאופר תעופה” ו”מיכאל”, הוא חתום על הקמת מרכזי חינוך למצטיינים ולמחוננים, משמש כמאמן ילדים ונוער ומרצה מבוקש (כאמור, בתחומי ניהול מצוינות, מנהיגות, חדשנות וטכנולוגיה).
בהרצאותיו הוא משלב גם סיפורים אישיים אודות דמויות מפתח בחברה הישראלית, אנשים שגילו מנהיגות ויוזמה, חזון והגשמה ואשר סיפורם מהווה מודל השראה. הכניסה אל ‘מאחורי הקלעים’ של הדמויות, אל סיפור חייהן הייחודי, אל פועלן פורץ הדרך מהווה השראה, מעורר מחשבה ויכול אף לספק כלים לחיים.
“מנהיגות היא תופעה מרתקת, נכתבו עליה עשרות אלפי ספרים ומאמרים”, אומר גרטנברג, אם נצמצם אותה להגדרה כללית, נאמר שמנהיגות היא היכולת להוביל אחריך קבוצה של אנשים לעבר מטרה משותפת, לקחת סיכונים, להפעיל חשיבה יצירתית, להעז”.

בסדרת הרצאותיו “ללמוד מהגדולים” הוא מתייחס לדמויות בהנהגה היהודית-ישראלית-עולמית לאורך ההיסטוריה ועד ימינו, דמויות-מופת אשר סיפורן מסמל מנהיגות ללא חת, שאר רוח, הובלה והטווית דרך, שליחות חברתית ובניית עם וארץ. בהרצאותיו הוא אף מזמין את הקהל לסיור באמצעות ‘מכונת הזמן’ של מנהיגי העולם הדגולים, אפילו 2500 שנה לאחור. כך למשל יש לו הרצאה שמתמקדת באלכסנדר מוקדון, מחשובי מנהיגי העולם הקדום, ששלט על כ-90% מהעולם העתיק בזמנו.    

אז איפה אתם ואיפה אלכסנדר מוקדון?😊האם כל אחד יכול להיות מנהיג/ה? (“או שיש לך את זה, או שלא – האמנם?!”) מהן תכונותיהם המרכזיות של מנהיגים? מה מאפיין מנהיגים? איך הם מתמודדים עם קשיים ומשברים? איך מנהיגים גדולים מסמלים יעדים ומגשימים מטרות? מה אפשר ללמוד מהם? האם אפשר ללמוד מנהיגות? איך אדם יכול להוביל את עצמו למקום טוב יותר, את החברה שבה הוא חי למקום טוב יותר? בהרצאותיו של גרטנברג הקהל מקבל זוויות הסתכלות מרתקות לגבי שאלות אלו ואחרות.

“מנהיגות זה שריר, אפשר לפתח אותו ואשר להגדיל אותו”, כדבריו של ארז.

בהרצאתו הקרובה ב’גן בעיר’ יספר גרטנברג על רחל ינאית צבי, מנהיגה אותנטית, אחת הבולטות בתולדות ישראל, חלוצה ולוחמת.
ינאית היתה גם אשת ציבור בולטת ביישוב המתחדש, מחנכת וסופרת פעילה ב’תנועת העבודה’, ב’הגנה’, מנהיגת ציבור, אשתו של יצחק בן צבי, נשיאה השני של מדינת ישראל וכלת פרס ישראל (בזכות תרומתה לחברה ולמדינה) מוזמנים לספוג השראה ‘ינאית’, בטוח שיהיה מרתק!

לאתר של יד יצחק בן צבי לחצו כאן
לצפיה באתר של ארז גרוטנברג לחצו כאן